20150128

Halloj!!
 
Det var verkligen jättelängesen jag skrev här bloggen. Men nu hoppas jag att det ska bli ändring på det. 
Ja, vad har hänt sen sist? 
I höstas flyttade jag ner till Göteborg, för jag hade kommit in på en Make-Up artist utbilning. Men när jag precis hade flyttat ner hit, så fick jag mail om att skolan hade blivit inställd pga för få anmälda. Så det var väldigt trist. Menmen, jag hade ju skrivit kontrak på lägenheten så då var det bara och gilla läget. 
Jag började gymma och fick in det på rutin, sen drog jag på mig en massa förkylningar så då sprack ju den idén, haha. 
i December fick jag även besök från dalarna, då kom min udnerbara barndomsvän ner hit, nämnlien Felicia. Hon har aldrig varit i Göteborg så nu hade hon ju chansen och komma ner hit och hälsa på när jag fanns här nere. Jag mötte upp henne på Fredagen på centralstation när hon kom ner. Vi åkte hem till lägeneheten och lämnade våra väskor. Sen hade jag en massa överraskningar till henne. Vi började med att vi tog spårvagnen till Avenyn, vi var in på ett jättemysigt café. När vi väl hade fikat klart, så böjrade det regna så då var v tvugna och köpa ett paraply. Vi tog spårvagnen till nästa ställe som nämnligen var, Liseberg. Där var det Jul på Liseberg, där var det marknader, massa stånd med olika saker folk sålde och djur fick man också träffa. Det var jättemysigt och gå runt där och strosa, men så tråkigt att det regnade och att de inte var någon snö. Nästa överraskning var att vi skulle gå och äta på ett mysigt ställe. Vi gick till Heaven 23, dom är kända för deras enorma räksmörgås. Om man kommer ner till göteborg, klart man ska äta räkor då. :) Tror hon var nöjd med den dagen, det är iallafall jag.
på lördagen var vi iväg till nordstan och skulle handla lite julklappar, men det var så mycket folk så man kunde knappt kolla i affärerna, man var mer tvungen och kolla var man gick, så man inte krockade med någon. Kvällen blev väldigt lugn, vi var så trötta och skulle upp tidigt på söndagen, för då skulle både hon och a hem till Dalarna igen. Var så himla roligt och trevligt att du vela komma och hälsa på mig här. Hoppas du kommer ner hit fler gånger!! :D
 
 
Hemma i Dalarna hade mamma och pappa gjort middag tills ja kom hem, det uppskattades väldigt mycket!
Vi firade även för första gången jul hos syster uppe på Herrgårn, det var väldigt kul och vara där, om jag hade varit piggelin vill säga. På juldagen var jag, syrran och bästa Lillan ut i Gävle. De var jäkligt kallt den dagen och såklart när vi skulle hem, hade hoppat av bussen i Hedesunda där vi hade beställt skjuts ifrån, så hade han somnat om som skulle hämta oss. Så vi satt som små köttbullar efter vägen och frös, fyfan har aldrig fryst så mycket. Jag och syrran hade bara strumpbyxor och kjol den kvällen. När vår skjuts äntligen kom så var det skönt och komma in i värmen.  Jag och lilla drevern innan vi åkte in till Gävle.
 
På måndagen innan nyår var jag och klippte mig, sen åkte jag over till mitt ''Andra hem'' nämnligen hos Lillan och Crunch. Vi skulle börja packa bilen inför Glöte trippen. De var så himla kul och komma upp dit, bara ta det lugnt, mysa, åka skoter och inte behöva stressa. Vi badade tunna, basta och åt mat så jag trodde vi skulle spricka, haha. 
Tack för jag fick följa med upp till Glöte och att jag fira in det nya året tillsammmans med er! <3
 
Tänk idag är det en vecka sen jag träffade er... :(
Puss på Er! 

Kommentarer
Postat av: fillapilla

(y)

2015-01-28 @ 23:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0