20150128 Del 2

I måndags började jag världens bästa utbildning, nämnligen på International MakeUp Center här i Göteborg. Äntligen ska jag få utbilda mig till MakeUp Artist!!! :D I måndags fick vi allt vårt smink, jag kan säga, man vart som ett barn på julafton. Det ska bli så himla kul med de här!!! :D 
Igår fick vi färga fransar och bryn, och även sminka andras ögonbryn.  Det var väldigt kul men så himla svårt eller ja inte svårt utan mer ovant att man ska komma ihåg och kolla i spegeln innan man sminkar eller sätter dit penseln. 
Igår träffade jag även Anna, det var trevligt har inte träffat henne på länge. Vi lunchade på en thairestaurang och sen gick vi runt och kollade i lite butiker. Jag shoppade lite grejer till skolan och även lite nya kläder till mig. Fick även se en fin solnedgång medans vi väntade på spårvagnen.
 
 
Idag hade vi hudanalys, färg och ljuslära. Idag fick vi prova på att göra en egen foundation, highlight och shade. Och vi fick även testa göra en som skulle likna orginalet så mycket som möjligt, med hjälp av färgerna svart, rött och gult. Väldigt roligt!!
 
Tyvärr så tog jag ingen efterbild! 

Ha det så bra! 
 
 Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0