20150219

Tjäääänare!
 
Allt bra med er mina läsare? =)
Idag hade vi dubbellektion, på förmiddagen jobbade vi med 40 tal. Jag och Josefin jobbade ihop första passet. De gick väldigt bra och väldigt kul med 40-tal. Vi fick även sminka en såkallad ''båtmun'', kul och lära sig  lite andra former på läppar och tekniker. På 40 talet var det inne att ha en  ''fågelvinge'', väldigt kantiga bryn, tunn eyeliner och en väldigt cleen bas.
,Här är en bild på Josefin som jag har sminkat:
 
Efter lunchrasten började vi med 50 tals tema, då var det mer skarpa linjer. Globlinjen var mer markant, fortfarande kantiga bryn, röda fylliga läppar, lite mer former i ansiktet och lite mer glamour. 
Här är min sminkning jag gjorde på Samiya:
 
Kom hem runt 4 och sen har jag inte gjort något speciellt. Skypat med syster och funderat/planerat hur jag ska göra hennes smink och uppsättning nästa vecka. Mycket ideer och tankar som är i huvudet. 
 
Ha en fortsatt trevlig kväll!!
 
Puss&Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0